Pokud se v práci na poradě chystáte řešit něco důležitého, nestačí se jen hezky obléknout. O úspěchu vašeho nápadu rozhodují i jiné věci. Jaké?
BUĎTE POZITIVNÍ
Už jste někdy slyšeli, že lidé, kteří myslí pozitivně, jsou o 40% úspěšnější nejen v osobním životě, ale i v kariéře? Ano, je to pravda. A když ke všemu přidáte úsměv, který je zdarma a nic vás nestojí, máte napůl vyhráno. Váš šéf i kolegové se hned naladí na stejnou vlnu vaší energie a máte větší šanci, že si vás během meetingu nikdo nebude dobírat a všichni si svoji zlost vylijí na tom kolegovi s nevyžehlenou košilí.
PIŠTE SI POZNÁMKY
I když nikdo nepochybuje o kvalitách Vaší paměti, přece jen se spoléhejte na své přátele - myslím tím notýsek a psací potřeby. Zapisujte si pouze klíčová slova, ne celé věty a snažte se vyhnout veškerým obrázkům a náčrtům, které by mohly vzbudit podezření nezájmu.
OPAKOVÁNÍ JE MATKOU MOUDROSTI
Pro efektivní dojem zapálení zkuste opakovat poslední slova, které přednášející právě řekl. Ale pozor! Opakujte v přesně dávkovaných intervalech. Pokud to budete dělat pokaždé, vyvoláte dojem natvrdlého hlupáka.
NECHTE HOVOŘIT VAŠE TĚLO
Neverbální komunikace je osvědčený způsob, kdy pomocí těla dokážete vyslat nenápadné ale účinně signály, aniž byste museli cokoliv říct a stále budete vypadat chytře. Zkuste třeba pomalé pokyvování hlavou. Opět to nepřehánějte, ať nevypadáte, že máte epileptický záchvat. Můžete také svraštit bradu a přimhouřit oči. To vaší tváři dodá na důležitosti.
VÝZVA
Pokud nastane dlouhé ticho, zvyšuje se riziko, že se Vás někdo na něco zeptá, nebo bude chtít znát řešení situace. Nebojte se vyzvat kolegy! "Pojďme najít společně řešení." To je věta, která rozčeří prostor. Nejen že vaši kolegové budou muset začít odpovídat, ale vy budete mít čas něco vymyslet.
NÁHLÝ TELEFONÁT
Fingovaný telefonní hovor se dá použít nejen u špatného rande, ale i u náročného meetingu. Předstírejte, že vám volá klient v neodkladné záležitosti a omluvte se, že to musíte nutně vzít. Dojem vyvolaný falešným hovorem je k nezaplacení - jen vy umíte zvládat meeting i klienta najednou.
LEGRACE
Dobře mířený žertík pomůže snad každé situaci. Každý se rád zasměje. A vězte, že ti, kteří jsou na poradě s vámi, zažívají podobná nekonečná muka jako vy.