Udělat dobrý dojem na pracovním pohovoru není nic jednoduchého. Potenciální zaměstnavatel, nebo personalista chce vidět vaše úspěchy, ale i skromnost, chce motivaci, ale ne příliš velkou, aby neodradila budoucí kolegy. To, jak zapůsobíte na pohovoru, často ovlivňuje i neverbální chování a psychologové přišli s několika radami, jak můžete vylepšit své prezentování.
Fotogalerie
Je zcela samozřejmé, že na pohovor musíte jít dobře připraveni. Musíte znát společnost a její produkty, měli byste se orientovat v odvětví, ve kterém firma působí a vědět, jaké povinnosti a schopnosti vyžaduje pozice, na kterou se hlásíte. Udělat dobrý dojem na profesionálního personalistu není nic jednoduchého, jsou ale také jenom lidé a jejich kognitivní funkce pracují na stejných principech jako u ostatních lidí.
Barva oblečení
Odborníci zjistili, že barva oblečení hraje při vytváření prvního dojmu velkou roli. Lidé podvědomě ke každé z barev pojí určité lidské vlastnosti a ty si mohou následně spojit i s vaší osobou. Zatímco modrá je barvou týmového hráče, červená se pojí k člověku, který touží po moci. Černá barva se hodí k lídrům, šedá symbolizuje analytické myšlení a bílou barvu by si měl vzít člověk, který chce působit organizovaně.
Správná slova
Během pracovních pohovorů se setkáte s různými lidmi a budete odpovídat na mnoho otázek. Personalisté, nebo potenciální zaměstnavatelé se ale budou lišit a to určitě i věkově. Na tyto rozdíly je dobré pamatovat a přizpůsobit i svůj projev věku člověka, se kterým na pohovoru budete mluvit.
Pozor na ruce
Způsob, jakým při komunikaci s okolím používáte své ruce, mnohé prozrazuje o vaší povaze. Například se během pohovoru doporučuje ukazovat dlaně, jelikož to přispěje k dojmu, že jste upřímný člověk. Naopak se vyhněte poklepávání prsty po stole, které mohou poukazovat na netrpělivost. Nebo například nepokládejte ruce na stůl dlaněmi dolů, toto gesto pro mnohé podvědomě symbolizuje touhu po moci.
Podobná gesta
Lidé mají tendence mít větší sympatie k těm, kdo se jim více podobá. V tomto případě to sice neznamená, že byste měli kopírovat každý pohyb personalisty, se kterým máte pohovor. Během pohovoru ale můžete poukázat na něco, co máte společného, nebo párkrát použít podobné gesto jako personalista, se kterým mluvíte.