Zákazníci se v obchodech často chovají způsobem, který prodavači dokážou tolerovat jen s přivřením obou očí a skřípěním všech zubů. Jaké nešvary jsou nejčastější?
I zásada „náš zákazník, náš pán“ má své hranice. Jakých 7 věcí spolehlivě vyvede z míry většinu prodavačů? Pokud rádi nakupujete v klidu a nechcete nikoho zbytečně provokovat, v žádném případě nedělějte následující.
1) Nezpochybňujte tvrzení, že nějaký konkrétní produkt je vyprodaný
Věřte nebo ne, ale obchodník nemá žádný důvod si vymýšlet. Chce totiž vydělat.
2) Nekupujte nic, o čem dobře víte, že to s největší pravděpodobností později půjdete vrátit
Pokud si nejste úplně jisti tím, že po daném předmětu skutečně toužíte, nejprve si to v klidu promyslete.
3) Nepřerušujte prodavače, kteří se právě věnují jiným zákazníkům
Vyrušování je prostě neslušné. To nás učí už od mateřské školky.
4) Nechoďte do obchodů pět minut před koncem zavírací doby
Zejména pokud je vám jasné, že si budete vybírat mnohem delší dobu. I prodavači mají rodiny, za kterými spěchají.
5) Nestřídejte zbytečně prodavače
Pokud se vám jeden věnuje, ale transakci dokončíte s jiným, toho prvního tím připravíte o provizi.
6) Netelefonujte ani neposílejte SMS, řešíte-li právě něco s prodavačem.
7) Nedávejte zboží na místa, kde nemá vůbec co dělat
Nikomu nevadí, když si nákup na poslední chvíli rozmyslíte, ale můžete přece nechtěný výrobek vrátit tam, kam patří.