Za úspěchem mnohých byznysmenů stojí tvrdá dřina a disciplína. Pokud jste se narodila jako chaotik, bude chvíli trvat, než se naučíte si věci zorganizovat. V tom vám mohou pomoci rady lidí, kteří už v tom dávno umějí chodit.
1. Důležité věci si psát
Každý z nás zná ze svého okolí alespoň jednoho člověka, který nikdy nezapomene na něčí narozeniny nebo výročí a pošle dárek. Ale není v tom žádné kouzlo ani nadpřirozená paměť. I bez složitého učení můžete mít vždy o všem přehled. Postačí vám k tomu jen papír a tužka, popř. váš smartphone. Napište si všechno, co je pro vás ten den důležité. Od nákupu v obchodě, přes denní úkoly, obchodní jednání až po důležité události, které si pro jistotu ještě poznamenejte do diáře. Uvidíte, že psaním si všechno mnohem lépe zapamatujete. A pokud máte problém se jmény, napište si je chvíli po seznámení na kus papíru. Uvidíte, že si je budete rázem lépe pamatovat.
2. Plán a denní rozvrh
Úspěšní lidé neradi ztrácejí čas. Každá vteřina je pro ně nesmírně cenná. Vždy mají jasný plán a seznam věcí, které musí za ten den splnit. S přehledným plánem jdou úkoly snáze od ruky. K jednotlivým úkolům si můžete připisovat i maximální možný termín splnění a důležité si zvýraznit.
3. Neodkládejte
Máte před sebou důležitý pracovní úkol nebo životní rozhodnutí a stále jejich řešení odsouváte? Čím déle náročný úkon odkládáte, tím těžší je přinutit se ho udělat. Pokud nechcete žít v neustálém stresu, jednejte. Zkuste si na kus papíru napsat důležitou věc ve vašem životě, kterou byste chtěli změnit. Připište i problémy, které vám brání v jejím splnění. Pokud lze problémy okamžitě odstranit, na nic nečekejte a hurá do toho!
4. Všechno má své místo
Jak snadno lze něco ztratit, když to nemá své stálé místo. Pokud nechcete strávit čas zbytečným hledáním „ztracených“ věcí, dejte každé jedno pevné a logické místo. Přeorganizujte svůj domov a uvidíte, že strávíte mnohem méně času hledáním a více skutečným žitím.
5. Pravidelná organizace
Najděte si každý týden čas na organizování. Úspěšní lidé organizují svůj čas pravidelně každý den. Pořádek dělá divy!
6. Jen to důležité
Schraňujete všechny věci na potom? Co kdyby se mohly někdy hodit, že. Ale čím více věcí máte, tím větší organizovanost potřebujete. Projděte své skříně a věci, které už delší dobu nepoužíváte, dejte pryč. Nemusíte je nutně vyhazovat. Dnes už na každém rohu najdete kontejnery pro sběr oblečení, které tak dostává druhou šanci.
7. Vyhněte se zakramaření
Vyházeli jste nepotřebné věci a zvesela jste se vrhli do obchodů s cílem zaplnit své poloprázdné skříně? Vzpomeňte si na to, kolik práce vám dalo vaše skříně vyprázdnit. Jak těžké bylo, vzdát se oblíbeného, ale dnes už malého oblečení. Napište si seznam toho, co opravdu potřebujete a nakupujte s rozmyslem.
8. Nevzdávejte se
Dobře zorganizovaný život není jen o zodpovědnosti, úkolech a termínech. Pokud si vše dobře zorganizujete, zjistíte, že spousta úkolů byla jen uměle vytvořena. Zpočátku to bude vyžadovat větší úsilí, ale nevzdávejte se. Po čase budete experti na organizování a žádný úkol už pro vás nebude překážkou.