Pokud máte pocit, že v zaměstnání nikdy nedosáhnete vysokého postavení nebo se nestanete úspěšnými ve svém vlastním podnikání, podle vědců byste podobné obavy měli hodit za hlavu. Výzkumníci totiž během své studie 17 tisíc vedoucích pracovníků zjistili, jaké společné rysy chování mají a navíc tvrdí, že se je může naučit každý.
Dosáhnout úspěchu v zaměstnání nebo podnikání může být běh na dlouhou trať. Jedná se často o velmi náročný proces, který s postupem času mnohým přijde jako nepřekonatelná překážka. Avšak výzkumnice Kim Powell a Elena Botehlo přišly při podrobné studii vedoucích pracovníků na to, že někteří z nich dodržují podobná pravidla, která jim umožnila získat své postavení. V rozhovoru pro server Business Insider zveřejnily čtyři základní pravidla, která by měl dodržovat každý, kdo chce jednou dosáhnout úspěchu.
Fotogalerie
Umí se prodat
Schopné vedoucí pracovníky podle výzkumnic spojuje to, že dokáží svému okolí doslova prodat svoji myšlenku nebo vizi. A rozhodně si prý nepomáhají přízní u zaměstnanců, spíše se staví do pozice důvěryhodných lídrů, u kterých je jejich okolí přesvědčeno, že dokonce i riskantní plán dokáží přivést k dobrému konci.
Jsou "chameleoni"
Umění přizpůsobit se neočekávaným situacím nebo měnícím se požadavkům trhu a zákazníků, je podle badatelek klíčové. Úspěšní podnikatelé nebo ředitelé společností vždy dokáží reagovat na nové výzvy a firmu nasměrovat správnou cestou, aby dokázala být konkurenceschopná a odpovídala na potřeby svých zákazníků.
Rozhodují se rychle
Na vedoucí pozici se pracovníci často setkávají se situacemi, na které musejí reagovat rychle. Pokud jim tento způsob rozhodování nečiní problém, pak mají podle výzkumnic nakročeno k úspěchu. Samozřejmě tady není myšleno unáhlené a nepraktické rozhodování, které by společnost naopak dokázalo poškodit. Spíše se jedná o to, že schopní vedoucí pracovníci neotálejí v rozhodování a jsou schopni vynést verdikt rychle.
Důvěryhodnost především
Nikdo nechce mít ve své společnosti zbytečné interní problémy. Ať už se jedná o špatně vykonanou práci nebo konflikty mezi pracovníky. Podle výzkumnic dostávají vždy přednost lidé, kteří si jak ve své práci, tak i v dalších odvětvích zachovávají určitou důslednost a důvěryhodnost.