Close search

Jak odcházet z práce dříve a stihnout toho více? Rozdělte si své dny podle A/B systému

unsplash.com Zdroj: unsplash.com

Odcházíte z práce pozdě a váš seznam úkolů se zdá jako nekonečná hora, kterou nikdy nezdoláte? Všichni jsme to někdy zažili. Nevíte co první a na co se máte soustředit. Do toho všeho schůzky a hromada maličkostí, které musíte zařídit. Pokud posledních pár vět popisuje váš pracovní život, je na čase s tím něco udělat.

Podstatou tohoto systému je rozdělit svůj týden tak, abyste některé dny vykonávali pouze činnoosti typu A a jiné zase činnosti typu B. Proto A/B systém.

Rozděl a panuj

A/B systém se hodí zejména pro ty, kteří nemají pouze rutinní práci a jsou nuceni skákat z jednoho úkolu na druhý. Podstatou tohoto systému je rozdělit svůj týden tak, abyste některé dny vykonávali pouze činnosti typu A a jiné zase činnosti typu B. Proto A/B systém. Do kategorie A patří hlavně úkoly, které vyžadují velkou míru soustředění a kognitivní energie. Dny B potom naplňte spíše administrativou, schůzkami nebo prací, která nevyžaduje soustředění.

Jak A/B systém zavést

Jako první se podívejte na svůj pracovní týden. Sepište si co běžně děláte a zkuste přemýšlet, zda byste mohli každé kategorii činností vyhradit celý jeden den. Například si můžete nechat pondělí na schůzky, úterý a středu na hlubokou práci a tak dále. Jakmile si svůj týden jasně vyhradíte, nezapomeňte o tom informovat ostatní. Kolegové vás tak nebudou shánět ve chvíli, kdy se zrovna soustředíte na důležitý úkol a vy budete mít potřebný klid.

Připravte se na problémy

A/B systém není žádný life hack, a proto nebude jeho zavedení procházka růžovou zahradou. Ze začátku vám jeho dodržování může dělat problémy. Myslete ale na to, že čím déle s ním vydržíte, tím lépe vám to půjde. Pokud vám však i po týdnech usilovného snažení přijde, že se nic nezměnilo, nebojte se ho pozměnit podle svých potřeb nebo od systému úplně upustit.

VÍCE TIPŮ, JAK SE LÉPE SOUSTŘEDIT NA SVOU PRÁCI, NAJDETE V GALERII:

Nejčtenější články