Instagram celosvětově využívá více než miliarda lidí. Je tam tolik různých osobností, které se snaží zaujmout ostatní, že získat sledující a prosadit se jako influencer je stále těžší. A to dnes díky moderním technologiím roste i konkurence z řad virtuálních influencerů.
Mají miliony fanoušků po celém světě a přitom ani neexistují. Kdo jsou virtuální influenceři?
Fotogalerie
Lil Miquela
Má 1,6 milionů sledujících, je to největší virtuální influencerka na Instagramu.
Tváří se jako španělsko-brazilská devatenáctiletá dívka, která v současnosti žije v Los Angeles. Působí jako hudebnice, která již vydala také několik singlů. Spolupracuje s takovými značkami jako Calvin Klein nebo Samsung. Podporuje rovnoprávnost žen a baví ji móda, dokonce navrhla vlastní oblečení. To vše dokázala, přestože to není reálná osoba, její obrázky jsou výtvorem moderních technologií.
Shudu.gram
Má téměř 200 tisíc sledujících a má to být první digitální supermodelka. Jejím tvůrcem je britský fotograf, který však zpočátku skrýval fakt, že modelka není skutečná. Potíž nastala ve chvíli, kdy ji firmy začaly posílat oblečení a další produkty k testování. Shudu dokázala jako virtuální modelka proniknout i do časopisu Vogue, dokonce virtuálně navštívila několik módních událostí.
Noonoouri
Na rozdíl od Shudu nebo Lilmiquely se Noonoouri netváří jako reálná osoba. Je to ilustrovaná postava devatenáctileté dívky, která žije v Paříži a užívá si luxusního života. Její tvůrce, německý designér Jörg Zuber se může chlubit spoluprací s takovými značkami, jako je Saint Laurent, Gucci nebo Dior. Noonoouri přitom vyznává udržitelný způsob života. K tomu přispívá i její veganství.
A kdo další?
Společnost Lil Miquele, Shudu nebo Noonoori dělají i další virtuální influenceři. Jde například o Lailu Blue z Dubaje s instagramovým profilem chasing.laila, japonskou influencerku s profilem Imma.gram nebo americkou Brenn.gram. Své zástupce mezi virtuálními influencery mají i muži, příkladem za všechny je Blawko22.