Chystáte se na pracovní pohovor? Pak si dejte pozor na to, jakému chování se vyvarovat a které oblečení nechat doma.
Fotogalerie
Každý chce přesvědčit potenciálního zaměstnavatele, nebo personalistu, že je na pozici vhodný právě on. Proto je dobré si dát záležet na prvním dojmu. To znamená zapracovat na tom, co máte na sobě, jak se chováte, nedělat základní chyby a dát trochu více času přípravě, protože snaha se cení a hlavně pozná.
Pro někoho může být naprostá samozřejmost zjistit si co nejvíce informací, ale pro některé to tak jasné není. Personalista se za dobu své kariéry setká s různými lidmi a někdy s odstupem času své zkušenosti vypráví jako zábavné historky.
Řádná příprava
Často lidé pouze zkoušejí odeslat své životopisy a čekají, co se bude dít. Ale jakmile vás pozvou k pohovoru, není dobré přijít nepřipravený. Člověk by měl znát firmu, její strukturu, do které chce patřit a už vůbec tu nemluvíme o pracovní pozici a s ní spojené náplni.
Rozhodně se nevyplatí chodit na pohovor, když jste den předtím flámovali celou noc. Věřte, že i lidé, kteří s vámi budou jednat, tyto stavy zažili, takže hned budou vědět, proč máte tak červené oči. Takže běžte dřív spát, ať ráno vypadáte krásně a odpočatě.
Vhodné chování i outfit
Netvařte se, že všechno znáte, všechno víte. Jak se říká „pokorný člověk je krásný člověk“ a vy žádáte o práci, takže aroganci a nadřazenost také nechte doma.
Každý pohovor se trochu liší, lidé jsou různí, každý má jinou povahu a zkušenosti. Pro někoho mohou být důležité jiné věci, takže se snažte u každého pohovoru dávat pozor. Ne tam pouze fyzicky sedět a duchem i myšlenkami být někde jinde.
Také záleží na oblečení, kterého si personalista ihned všimne. S otrhaným, zapraným a pomačkaným outfitem moc nádhery neuděláte. Pamatujte, že vždy je lepší méně než více, takže i s příliš pestrým oblečením šetřete. Špinavé, odřené boty a kabelky také nejsou vhodné. Pamatujte, že u všech pohovorů je jednoduchá elegance nejlepším řešením.
Podívejte se v naší fotogalerii na pár kousků oblečení, které se rozhodně nehodí na pracovní pohovor.