Ve čtvrtek 23. září 2021 bylo v nejvyšším patře pražského obchodního domu Kotva slavnostně otevřeno první české fitness centrum clever fit. Do Česka tak přichází franšíza, jejímž základem je unikátní německý koncept, a kterou lze považovat za jeden z vůbec nejrychleji rostoucích řetězců tohoto typu v Evropě. Její pobočky přitom získávají na oblíbenosti především kvůli využívání nejmodernějších fitness strojů a širokému zacílení na potenciální zákazníky napříč sociálními třídami i generacemi. Přesvědčit se o tom už mohly i některé osobnosti českého veřejného života – Roman Šebrle, Iva Pazderková či aktivní maminka Radka Třeštíková.
První české fitness centrum clever fit najdete v centru metropole na Náměstí Republiky, kde zaujímá prostor v nejvyšším patře pražského obchodního domu Kotva. Právě zde ve čtvrtek proběhl slavnostní event moderovaný hercem Janem Čenským, kterého se zúčastnila i nejedna česká celebrita. Poté se dveře clever fit Kotva otevřely i pro všechny milovníky fitness a posilování.
Do Prahy při této příležitosti zavítal i jeden z otců zakladatelů mateřské společnosti – Markus Bulka, člen představenstva společnosti clever fit GmbH. „Česká republika je jednou ze čtyř evropských zemí, kde letos clever fit otevírá své pobočky. Jsme rádi, že expanze probíhá tak dobře, což nám pomáhá utvrzovat naší pozici jednoho z nejdynamičtěji rostoucích řetězců na trhu. Věříme, že i v sousední zemi je naše know-how ve velmi dobrých rukou. To, co vidíme tady v Praze, nás o tom ubezpečuje,“ sdělil přítomným v průběhu slavnostního odpoledne.
„Koncept clever fit je založen na tom, že pomáhá návštěvníkům fitness center poznat nejvyšší standardy moderního cvičení a posilování. Z toho, co vidím, málokde je provedení tak doslovné právě jako tady v Kotvě, kde je to navíc ještě podpořeno fascinujícím výhledem na celou Prahu,“ kvitoval podmínky nově vzniklého fitness studia další z představitelů německé společnosti Florian Dermühl, ředitel pro franšízy v clever fit GmbH.
S řečeným souhlasil i Karel Jarušek, manažer poboček clever fit pro Českou republiku, který na oba v podobném duchu navázal. „Když jsme se ucházeli o clever fit, brali jsme jej jako záruku moderního přístupu k fitness. Vše, na čem identita řetězce stojí, jsme se snažili co nejvěrněji aplikovat i v Česku. Teď už je na každém zákazníkovi, aby posoudil, jak se nám to povedlo,“ říká. Síť clever fit v Česku se přitom podle něj bude ještě rozrůstat. Do konce roku 2021 je totiž naplánováno otevření poboček na Černém Mostě, Kladně a v Ostravě.
Clever fit chce být vysoce moderním fitness centrem pro 21. století. Základem identity řetězce je integrující přístup, kterým cílí na všechny sociální třídy i generace. Tomu je podřízen výběr služeb, cvičebních plánů i samotného sportovního náčiní. Centrální vedení udržuje úzké kontakty s předními výrobci a dodavateli moderního fitness vybavení, díky čemuž je firma schopna nadále růst a expandovat i za hranice domácího Německa.
Franšíza clever fit se zrodila už v roce 2004. Tehdy byla základní identita vůbec poprvé využita v rámci zkušebního provozu fitness centra v německém Mnichově. Expanze do zahraničí byla zahájena v roce 2011, kdy se koncept poprvé uplatnil v Nizozemsku. O rok později následovalo Rakousko a v roce 2017 Švýcarsko. Kromě České republiky se letos otevírají i první pobočky clever fit v Itálii, Lucembursku a Slovinsku.
Jde o jeden z vůbec nejrychleji rostoucích fitness řetězců v Evropě. V současnosti se už blíží pokoření magického milníku 1000 provozoven v různých evropských zemích. Jen za posledních 13 let bylo založeno více než 500 poboček, a mateřská společnost odhaduje, že jich každoročně přibude v průměru dalších 60.